... i nastał dzień dziewiąty - niedziela

niedziela, 8 września 2013
Tydzień temu nie udało mi się znaleźć kościoła. Dzisiaj już z wielką radością mogłem uczestniczyć we Mszy Świętej. A było tak. Wczoraj znalazłem adres kościoła, sprawdziłem w Google Maps czy rzeczywiście w tym miejscu jest coś od góry przypominającego kościół. Było. Więc pierwsza część wykonana - mam poprawny adres. Niestety jest to trochę daleko (ponad 4km) od mojego akademika. Na szczęście Томск też ma komunikację miejską. Tak więc udałem się na rozpoznanie terenu i trafiłem do celu jak po sznurku. Kościół wygląda troszeczkę inaczej, niż większość naszych polskich świątyń.
Kościół Rzymskokatolicki pw. Matki Boskiej Świątego Różańca w Tomsku.
Drzwi były otwarte, więc wszedłem do środka. Po chwili na mojej twarzy pojawił się taki uśmiech, którego nie potraficie sobie wyobrazić. Właśnie dlatego:
W prezbiterium nad ołtarzem wisi Krzyż z San Damiano!
Wnętrze
Przy kościele spotkałem też siostrę zakonną, która poinformowała mnie o godzinach Mszy Św. (9:00, 11:00 i 18:00) i dodała, że jeden z księży jest polakiem :)
Wstępne rozpoznanie zakończone pomyślnie. Mam informacje "dokąd", "jak" i "na którą godzinę". 

Dzisiaj niedziela, wstałem dosyć zmęczony i niedospany. Po szybkim śniadaniu udałem się do kościoła. Wchodzę ok. 15min przed rozpoczęciem Mszy. Mniej więcej 30% miejsc zajętych, ludzie odmawiają różaniec po rosyjsku. Chwileczkę przed 11:00 różaniec się kończy, część ludzi wychodzi, część zmienia miejsca i kościół dopełnia się. Msza również po rosyjsku, z kadzidłem i błogosławieństwem wody oraz pokropieniem wiernych. 
Po Mszy zakonnica spotkana wczoraj przedstawia mnie księdzu Markowi, który był niemalże zszokowany moim widokiem. Mówił, że co roku do Tomska przyjeżdżają studenci z Polski, ale do kościoła to raczej nie przychodzą. Zostałem zaproszony 'na kawę', z czego nie omieszkam skorzystać. Po Mszy miałem czas bardzo luźny aż do wieczora.
Cóż takiego robiłem wczoraj, że dzisiaj jestem niewyspany i zmęczony, opiszę w kolejnym poście. Tymczasem trzymajcie się ciepło!
P.S. W tomsku było dzisiaj słonecznie i ok. południa temperatura wynosiła 17 stopni.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Popular Posts

Krótko :)

 

Tagi

Wydarzenia (12) Tomsk (9) Podróż do Tomska (8) życie (7) Bajkał (5) Wideo (5) Jedzenie (4) Rosja (4) Zima (4) transport (4) minusy (3) Kościół (2) Rowery (2) TPU (2) noc (2) pieniądze (2) Ałtaj (1) C++ (1) Ferie 2014 (1) Kapusta (1) Linux (1) Mecz (1) Podróż (1) Soczi 2014 (1) Sprzedam (1) akademik (1) błoto (1) edukacja (1) sport (1) święta (1)

Info

Aktualnie przebywam w Tomsku na wymianie międzyuczelnianej. Z tego powodu większość świeżych wpisów dotyczy wszystkiego, co związane jest z moim pobytem na Syberii.